WIEŻA. JASNY DZIEŃ

Scenariusz i reżyseria: Jagoda Szelc
Zdjęcia: Przemysław Brynkiewicz
Obsada: Anna Krotoska, Małgorzata Szczerbowska, Anna Zubrzycki, Dorota Łukasiewicz-Kwietniewska, Rafał Kwietniewski, Rafał Cieluch, Laila Hennessy, Ida Kwietniewska, Igor Kwietniewski, Artur Krajewski
Produkcja: Studio Filmowe Indeks, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna (Łódź), Centrala, Dreamsound, Heliograf, EBH Polska, Odra Film

 

 

Mula mieszka z mężem, chorą matką i córką Niną w wiejskim domu. W weekend poprzedzający I komunię świętą Niny, przyjeżdża do nich brat z rodziną oraz Kaja – młodsza siostra Muli, która zniknęła nagle 6 lat temu. Kaja jest biologiczną matką Niny. Mula obawia się, że niezrównoważona Kaja chce odebrać jej dziecko. Reszta rodziny, początkowo dystansująca się od Kai, zaczyna wierzyć w nowy początek i pogodzenie się sióstr, co jeszcze bardziej potęguje frustrację Muli. Mula postanawia wyrzucić siostrę z domu. W dniu komunii Niny dochodzi do pojednania sióstr. Jednak istnieje inny, ważniejszy powód dla którego Kaja wróciła…

 

NOMINACJA W KONKURSIE:

Najlepsza reżyseria: JAGODA SZELC


Urodzona we Wrocławiu, w 1984 roku. Reżyserka i scenarzystka. Absolwentka Wydziału Reżyserii w Szkole Filmowej w Łodzi oraz Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Stypendystka Uniwersytetu Arystotelesa w Salonikach oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jej filmy były pokazywane na takich festiwalach jak: Karlovy Vary International Film Festival, Hot Docs Canadian International Documentary Festival, Cannes Short Film Corner, T-Mobile Nowe Horyzonty, czy Brooklyn Film Festival. Jej wyprodukowana w Szkole Filmowej krótka fabuła “Taki pejzaż” zdobyła “Złotą Kijankę” – nagrodę główną dla filmu studenckiego Festiwalu Camerimage w 2013 roku. Za film “Wieża. Jasny dzień.” otrzymała nagrody za Najlepszy Debiut Reżyserski i Najlepszy Scenariusz 42. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 2017 roku. Film znalazł się w prestiżowej sekcji “Forum” 68. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie w 2018 roku. Laureatka Paszportu Polityki w kategorii “Film” w 2018 roku.